zaterdag, augustus 25, 2018

1948-bezoek

Voordat ik het wist, in een opwelling, terwijl ik eigenlijk aan het opruimen ben, zit ik achter de naaimachine. Even een roze slabbetje aanpassen aan ons (plotselinge) bezoek... 

Rechts is het geworden! Linker slab heb ik aan de achterkant ‘versierd’.
Donderdag zijn we met een klein deel van de groep Grenzenlo(o)s naar een tentoonstelling van Anni Albers geweest. Haar weefsels zijn tijdloos en van een technisch hoog niveau. 
Omdat ik in een ver verleden ook geweefd heb (meer de gobelin-techniek), was ik wel geïntrigeerd door de techniek waarbij er een extra draad bij de inslag gebruikt wordt.
J. had ons rondgeleid en ons voorzien van een hoop achtergrondinformatie. Ze had zelfs wat weefsels gemaakt om ons te kunnen laten voelen en te laten zien wat Albers had ontworpen. Tot op hoge leeftijd heeft Anni ‘gewerkt’. Wat ik ook heel mooi vond waren de weefsels uit Peru en andere Midden-Amerikaanse landen. Zó oud en zó teer...
Buiten was het (weer) warm en we hebben genoten van de drukbevaren, laagstaande Rijn en de boulevard.
Nu ligt mijn kleinzoon te slapen en is mijn huis ontploft.. 

Geen opmerkingen: