dinsdag, augustus 07, 2018

1936-opwelling

Afgelopen zaterdag had ik voor weinig geld een stukje stof gekocht.
Vanochtend kreeg ik opeens de behoefte om daar een broek/tregging van te maken. 
Aldus geschiedde, het duurde toch nog even voordat hij af was, omdat ik wat stof te kort kwam en moest improviseren. Ik moest me haasten, omdat de hete zon al door het raam naar binnen kwam.
Het is toch zó grappig dat ik in de wintertijd dit heerlijk vind en dat ik er nu als de dood voor ben.
Ik kan goed tegen de warmte, maar als het met straaltjes langs je gezicht stroomt en gaat kriebelen, dan vind ik het minder.
Ondertussen heb ik voor mezelf geanalyseerd waarom ik het motief interessant vond.
Er komen lijnen in voor. En paars. Het blauw heeft op verschillende plekken een andere tint. Het is speels en grafisch. Het zijn bloemen en veertjes. Leuk idee om deze elementen in een eigen ontwerp te verwerken. Wordt vervolgd; ik had ook nog een piepklein lapje wit linnen gekocht om te bewerken met Inktense potloden.

1 opmerking:

Els zei

Jaaaa leuk stofje !
(die straaltjes .... véél de laatste tijd !)