woensdag, oktober 03, 2018

1981-inktober

#inktober #inktober2018
De hele maand is het weer #inktober.
Over de hele wereld tekenen mensen alleen met inkt. Dat kan op verschillende manieren, met een balpen, vulpen, viltstift, kwast en een potje sumi-inkt..
Dit jaar ‘doe’ ik het met mijn vulpennen met grijze De Atramentis-inkt. Deze is permanent, maar ik kan er ook met een kwast schaduwen mee maken
Het is nieuw voor mij, heb moeite om schaduwen in een gezicht te ‘kleuren’.
Ondertussen heb ik besloten om mijn eega te tekenen, hij merkt hier niets van, hoor.
Ik weet nu al dat het niet elke avond kan, dan teken ik wel wat anders.
Ik wil beter worden met gezichten tekenen, dus wie weet ga ik af en toe ook een ‘selfie’ maken.
Vooral de en-profil gezichten vind ik een uitdaging.
Papier: losse velletjes A5 bamboe van de Flying Tiger.
Het wordt nog een klus om er een boekje van te maken, maar ik heb het altijd al eens willen doen: van losse vellen een boekje naaien!

Geen opmerkingen: