zondag, oktober 28, 2018

2002-USKMaastricht

Hier staan we dan, de ‘die-hards’ van de Irban Sketchers van Maastricht. Met een Duitse en vier Belgische tekenaars. Het was heel koud en winderig. Maar gelukkig waren er ook plekken om
binnen te tekenen.
Hier zat ik in een hoekje van de Keizerszaal in de Sint Servaas. Een schitterende plek!
Je moest wel met een wenteltrap van steen naar boven. En met mijn stramme spieren van het verhuizen gisteren van zoonlief, was dat een pijnlijke aangelegenheid!

Ik was eerder vertrokken om nog een skyline van Maastricht te tekenen. Vanuit Wijck met zicht op de  oude brug; dit uitzicht had ik gezien op internet. Ik zat er op de oever, op een soort trapje. Een meisje sprak me in het Frans aan dat ik mooi getekend had.
De groep kwam om 11:00 bij elkaar in het Mosae Forum. Daarna zijn we naar de Sint Servaas gegaan, via een hapje Café Tribunal naar de Lutherse kerk.
Daar vielen de tekenmogelijkheden tegen. Wel heb ik nog snel het musicerende trio getekend.
We ontmoetten elkaar weer bij de Helpoort (uit 1229!). Wat zouden die stenen allemaal gezien hebben?
Na de foto ging een deel nog wat warms drinken, en ook ik ben weer op de trein gestapt.
Het meisje van vanochtend stond bij het station. Ik denk dat ze dakloos is...