maandag, januari 14, 2019

2068-gezichten

Vandaag met vriendin A. met lapjes en lijm aan de slag gegaan. Geïnspireerd door Katherine Roumanoff hebben we een stuk karton gebruikt om gezichten op te maken. 
Als je zo experimenteert leer je heel veel over materialen, werkwijzen en vormgeving.
We waren zó lang bezig dat ik toch nog in het donker naar huis moest fietsen. Gelukkig bleef het droog.
Zó zag mijn dame er uit, toen ik naar huis ging. Zoek de verschillen!
Ik wilde nog iets aan het haar doen, maar het netje-met-kraaltjes van mijn oma durfde ik niet te verknippen. Dan maar een zwart-roze lapje genomen. Ook heb ik haar oogopslag nog gewijzigd. Ik gebruik gel medium om de lapjes te plakken.
Het enige dat ik nu nog wil doen is het geheel op een stevige ondergrond vastmaken. Mijn karton trekt een beetje krom. De achtergrondstof rimpelt daardoor.
Note-to-self: op harde achtergrond werken, gebruik contrasten, plak eerst hals en eventueel oren, dan hoofd! Zet de wekker!

Geen opmerkingen: