zondag, augustus 16, 2020

2430-les

Deze keer heb ik geleerd van míjn verfexperimenten. Ten eerste zegt het verfwater niets over hoe de stof er uit komt. In mijn geval dus helemaal weer wit, of hooguit tintje wit. Ik gooi deze na het drogen weer in de sojaweek. Ten tweede gaf het experiment waarbij ik stof gewerkt heb met sojameel in water opgelost, niet de resultaten die ik gehoopt had. 

Mijn lessen? 1. Als ik de potjes na twee weken in de zon leeggooi, krijg ik bezoek van strontvliegen, oeps. 2. Altijd sojamelk in huis hebben! 3. Op tijd stoppen met potjes vullen. Als het lapje al erg pastellerig van kleur is, niet nóg eens vullen. Tóch kan ik het niet laten nog een keer te verven, zie rechtsonder. Er zijn nog maar twee potjes over. 4. Vaak gewassen stof verft beter dan nieuw gekochte stoffen. 5. Altijd in soja geweekte stof in huis hebben! 6. Alles administreren helpt!

Geen opmerkingen: