dinsdag, december 01, 2020

2517-fanatiek

Elke keer zeg ik tegen mezelf: zo, dit is het laatste boek voordat ik mijn borduurwerkje weer oppak. 

Elke keer kom ik weer een lege kaft tegen, of een adventsprojectje komt in mijn hoofd. En dan ben ik weer aan het snijden, vouwen, naaien en plakken. Toch is het me gelukt om de vijf of zes lege kaften die ik nog heb op te bergen voor een volgende keer. Nog 24 dagen tot de kerst, en er is nog zoveel te doen! Voor mezelf hoor; hoop wel dat alle kinderen kunnen komen. Dat hoeft niet tegelijk, is wel leuker.

Nog even over het boek in de fotocollage. Jaren geleden ging de bibliotheek op mijn werk opruimen. Je mocht boeken meenemen. Daar had ik wel oren naar. Wat een leuke kaften! En hilarische inhoud over de beginperiode van de computer in het onderwijs. Ze liggen verspreid over mijn huis. Ik kom ze zeker nog wel een keer tegen. In deze kaft zit dik en ruw aquarelpapier, 300 grams voor de ingewijden. Als schutblad is papier, gemaakt van spijkerbroeken, gebruikt. Ooit op de Boekkunstbeurs in Leiden gekocht.

Geen opmerkingen: