woensdag, juni 29, 2022

2904-ververij

Een maand geleden had ik de potjes al open moeten maken! Het kwam er niet meer van. Van de twaalf potjes zijn er maar vier doorgegaan naar een tweede ronde. De rest durfde ik niet meer te doen, vanwege schimmel of bruingeworden randen. De witte lappen heb ik in alum geweekt voor een cyanotype experiment.

Rechtsboven is een donkere stokroos. Die staat hier in het dorp voor een huis. Toen ik de gevallen bloemen aan het rapen was zag ik de eigenaresse in haar keuken staan. Ik heb gevraagd of ik het mocht rapen. Nu wil ik natuurlijk een kleine collage maken, maar dat kan pas over een tijdje. Rechtsonder zie je bladeren van de walnoot, die geuren zo lekker. Helaas is het geel veel donkerder geworden, zie het donkerbruin op de linkerfoto. Volgende keer haal ik het stofje er eerder uit. 

Geen opmerkingen: