woensdag, maart 08, 2023

3073-vrouwendag

Het is internationale vrouwendag. Omdat ik aan het opruimen ben kom ik van alles tegen van mijn moeder en oma Nonnon. Hier een kleine collage. 

Natuurlijk denk ik ook aan oma Ger, haar moeder en alle voormoeders aan beide kanten. Ook mijn eigen dochters en kleindochters komen in mijn gedachten. In wat voor een wereld gaan zij opgroeien en bloeien? 

Ik denk aan mijn nichten, schoonzussen, achternichten, tantes en aangetrouwde tantes. Ook zij hebben deel uitgemaakt (en nóg) van mijn vrouwzijn. 

Dan heb ik nog lieve vriendinnen en (con)collega’s. Dankbaar dat ze er voor me zijn.

Tja, een beetje emotioneel word je wel met al dat opruimen; vooral ook omdat het over levens gaat, die alleen nog in onze verhalen voortleven. 

Ook mijn hondenvriendinnen wil ik niet vergeten, Pebbles, Mara en Nikki. Ik mis ze.

Geen opmerkingen: