maandag, maart 20, 2023

3082-vestje

Omdat gisteren de zon zou schijnen heb ik, na het oppassen, mijn vestje tevoorschijn gehaald. Het had twee dagen gedroogd in de donkere waskamer. Ik had maar 60 ml chemicaliën gebruikt, en dat was nét niet genoeg geweest om het vest helemaal te doordrenken met de fotochemicaliën. Rechtsonder zie je hoe het eruitzag ná een half uur belichten. Daarna kwam de achterkant aan de beurt, maar toen verdween de zon weer achter een dikke wolk. Heb het maar wat langer laten liggen. Het werd een uitdaging omdat het vest niet echt netjes glad wilde liggen. Ook ging het waaien, en sommige bloemen moest ik steeds weer terugleggen. Uiteindelijk is het me toch gelukt. Het gaat trouwens om een t-shirt van 100 procent linnen gekocht bij de H&M. Denk niet dat dit een ‘groen en ecologisch’ kledingstuk is. Ik knip de voorkant door zodat ik een leuk vestje krijg.

Note to self: eerst insmeren, belichten en dán pas doorknippen! Het is gemaakt met een 10/10 oplossing (10 gram op 100 ml van alle twee chemicaliën); 70 ml zou beter geweest zijn. Volgende keer experimenteren met 25/10! Als de zon zo schuin staat krijg je een halfwit randje naast de ‘tulp’. Volgende keer wat spelden prikken om de boel vast te zetten? Wat doen met de schaduw van de speld?

Geen opmerkingen: