donderdag, september 12, 2024

3366-Elzas2


 Wat een druk dagje vandaag! Meer dan 10.000 stappen, wind, regen, zon en heel veel indrukken! Ook met diverse mensen en kunstenaars gesproken. Niet alles vind ik mooi, maar soms haal ik er wel een ideetje uit. We zijn eerst naar Sainte-Marie-aux-Mines gegaan. Een parkeerplaats was niet eenvoudig te vinden maar uiteindelijk hadden we een prachtplek. Bij de foto’s: van links naar rechts en van boven naar beneden…

1. Bij het eten ‘s avonds had ik een tekening gemaakt van twee Hansi-figuurtjes die op een glas stonden. De eigenaar vond het zó mooi dat hij het wilde hebben. Ik heb het voor hem uitgescheurd en heb een nieuwe tekening gemaakt (3.).

2. Aan het tekenen in Pavillon Osmond…

3. De tweede tekening bij het avondeten (zuurkool met worst).

4. Werk van Maria Stoller, práchtig al die gezichten. Haar schetsboeken zijn wonderbaarlijk mooi. Ze is ook een urban sketcher. Wat leuk! Heb een werkje gekocht.

5. Zomaar een doorkijkje.

6. Werk van Marthe Wolfe. Ze gebruikt de stoffen van Frau Behrends-Kohl, waar ik ook gek op ben.

7. Hier zijn gekleurde zijden hankies (soort zakdoekjes) vastgenaaid op kleurige ondergrond. Kunstenaar zoek ik nog op.

8. Detail van een vrolijk werk over de Oceaan, een wedstrijd waar je aan mee kon doen. Kunstenaar zoek ik nog op.

9. Wat zijden lapjes op een verkoopstand bij de winkeltjes. Nee, heb ze niet gekocht, wel een vingerhoed en wat naalden.

Note to self: zoveel ideeën, wat past bij mij en wat zal ik kunnen aanpassen aan mijn eigen stijl en thema’s?

Geen opmerkingen: