zaterdag, september 28, 2024

3378-terugblik


 Tja, de vrijdag blijft een drukke dag. Naast mijn eigen ecodye-projecten mag ik ook oppassen. Kleindochter5, die van twee jaar, vermaakt zich uitstekend met poppen, auto’s en met de glijbaan. Die laatste heeft ze gisteren zelf verplaatst naar een polyester tuinscherm dat naast het pad staat. Daar zitten nestelgaatjes in op een hoogte waar ze niet bij kan, en de glijbaan heeft een trapje. Dus kan ze haar vingertjes in die gaatjes stoppen. Vraag me niet waarom ze dat wil, ze doet het gewoon. We hebben nog in de zon gegeten. Uit de wind. Maar ‘s middags als grote zus uit school komt gaat het zusje óók tekenen en kleuren. Ik heb van die gouachestiften en daar kan ze dan het hele vel mee vol kleuren. Dat gaat dan met een hoop energie, geen plekje wit mag overblijven. Gouache kan ook in lagen aangebracht worden, en ik heb 24 kleuren. Een genot om naar te kijken kan ik je verzekeren. 

Foto tweede van rechts: en toen zei de Prunus Nigra: krak. Door de wind. En er zit natuurlijk al een schimmel in.

Foto’s rechtsonder: bij de AH kun je dierenplaatjes krijgen met een barcode. Als je die door een apparaatje haalt hoor je de geluiden van die dieren. Zelfs die van twee lukt het! Maar, er was kaartje met een wolf die het geluid van het Indische schubdier laat horen. ???? Ik heb de barcode gewijzigd met viltstiften, nu laat het kaartje wél de wolf horen. Oma kan álles maken, ahum.

Geen opmerkingen: