donderdag, november 09, 2006

010-driedee

Het was weer heel wat anders in de les van Ans. "Haal je naam uit een A4, geknipt, gescheurd, wat je maar wilt, als het maar 3-D is". Mijn creatie bleek 'monumentaal', ik had feeling voor het materiaal, er zat humor in. Kortom, goed gedaan. De tweede opdracht was een landschapje met een verhaal maken van kleine speelgoedjes, die we zelf mochten uitzoeken. Daar maakte je dan een tekening van, van opzij en ook van boven. Daarna mocht een ander (na het verhaal achter het landschap gehoord te hebben) iets veranderen in jouw landschap. Ans deed het bij mij. Het viel haar op dat ik geen geweld in mijn opstelling had. Geen schietende soldaatjes, tanks of cowboys. Toch had de opstelling een verhaal; een verhaal met een open einde. Ans heeft een grote hond en een grote poes erbij gezet. In tien minuten moesten we daar weer een tekening van maken. Voor mij is dat een uitdaging. Geen tijd om te gummen...

Geen opmerkingen: