zondag, november 12, 2006

011-textiel

Afgelopen vrijdag ben ik met een vriendin naar het Stedelijk Museum in Roermond geweest. Er was een quilttentoonstelling, en een van de textielkunstenaars zat achter haar naaimachine te werken. Op zoek naar de openingstijden van het museum ben ik er ook achter gekomen dat er een textielweekend is in het Textielmuseum in Tilburg. Ai, dat kwam niet goed uit. Wilde nog een cadeau voor mijn vader kopen in Eindhoven. Het is me toch gelukt. Een uurtje in de stad en daarna door naar Tilburg. Het was prima te combineren. Jammer genoeg moest ik weer op tijd terug zijn, zodat ik enkele galerieën niet heb kunnen bezoeken. Raakte aan de praat met een textielkunstenares uit Kerkrade. Zij was op de Akademie van de Beeldende Kunst Maastricht de laatste (!) deeltijdstudent die textiel had kunnen kiezen.
Van zo'n dag raak ik helemaal vol met ideeën en krijg ik ontzettende zin om ook iets te doen.

Geen opmerkingen: