donderdag, januari 11, 2007

036-interieurstappen

Helaas lukt het me nog steeds niet om wat plaatjes toe te voegen. Misschien moet ik toch over naar de nieuwste versie van deze weblog.
Voorafgaand aan de les, tussen het oppassen en het aftuigen van de kerstboom in, heb ik in de dummy gewerkt. Ik heb daar plaatjes geplakt van mijn mini-kamers. De allereerste kamer heb ik voor de verjaardag van een vriendin gemaakt in 1996. Daarna heb ik zelf ook nog een keuken ingericht. De kast en de tafel heb ik van hout gemaakt, de taarten en gebak van Fimoklei. Het servies had ik ook eerst van Fimo, maar later heb ik op een poppenbeurs echt porselein gekocht.
Na de keuken kwam de naaikamer (met een computer) en een oosterse kamer (met boedhabeeldjes). Drie jaar geleden heb ik ook een kersttafereeltje ingericht.

Voor mijn opdracht wilde ik nog een kamer inrichten, maar helaas. Vandaag bij IKEA is zo'n showdoos niet meer te krijgen. Dat wordt zelf knutselen. De achtergrond is een kamertje van Ingeborg Meulendijks. De inrichting heb ik in gedachten al rond. Er komt een kroonluchter voor meer licht, een gordijn met kraaltjes voor de deur, een schilderij aan de muur, een schatkist langs de muur en een hangmat om te slapen. Het is tenslotte een slaapkamer.
Misschien maak ik er ook nog een verhaal of een gedichtje bij, iets sprookjesachtigs.

Als ik Ans Verdijk hoor vertellen over kunstenaars en wat hen drijft, dan kan ik uren luisteren. Heerlijk als je in zulke inspirerende kringen kan vertoeven. Ik krijg alleen maar zin om ook te scheppen en uit te voeren. Had ik maar meer tijd.

Vandaag in het verkeer kwam ik twee keer langs een kettingbotsing. Het stormt en giet en het is nog steeds warm met 10 graden.

Geen opmerkingen: