maandag, januari 22, 2007

042-dag-is-te-kort

Op 7 februari vindt er een tussentijdse beoordeling plaats van de vooropleiding. Op een klein briefje heb ik eens geïnventariseerd wat ik zoal mee zou kunnen nemen. Je moet de werkstukken van de cursus meenemen en daarnaast mag je ook eigen werken meenemen. Nu heb ik veel textiele werkstukken weggegeven, en ik wil toch iets daarvan laten zien. De meeste patchworkkleden, die ik echt de mooeite waard vind zijn nog niet af. En die krijg ik ook niet op zulke korte termijn af. Help. Sommige tekeningen wil ik nog inlijsten, en ook het gedichtenboek zal in dummyvorm ''klaar'' moeten zijn. Zoals gewoonlijk zal het allemaal laatste moment werk worden. Ik ken mezelf. Heb gisteren wel in mijn dummy gewerkt, maar daar moet ik nog een staartje aan maken. En ook het stoffen telboek met vilten stippen voor Nonna's tweede verjaardag is bijna af.

Ideeën krijg ik altijd op het laatste moment. Zo lag het logeerbed vol met allemaal stofjes en folders van drie jaar de quilt- en patchworktentoonstelling in de Elzas bezoeken. Het komt dan allemaal langs. Al die ideeën die ik toen had voor een bepaald stofje, worden weer werkelijkheid. En ze veranderen naarmate ik meer aan het uitpakken ben. Voordat ik (weer te) laat naar bed ging, vind ik dan de perfecte oplossing voor het verwerken van een klein transparant geweven lapje. Dat wil ik dan eigenlijk ook meteen gaan uitvoeren. Helaas kan dat niet. Heb andere huishoudelijke verplichtingen.

Geen opmerkingen: