zondag, augustus 12, 2007

117-bloem

Het tuinschilderij in acryl was een ramp om te maken. Het blijft een strijd om kleur en techniek te combineren tot iets leuks. In drie uur tijd heb ik een 50x60 cm schilderij gemaakt, een paarse bloem met een geel hart en hibiscusachtige gele stampertjes. Als achtergrond een grijsgroen, gemaakt van geel met zwart en phataloblauw. De achtergrond vind ik nog het leukste. Maar het roodpaars en blauwpaars combineren tot een bloemachtige vond ik helemaal niet leuk.
Bovendien was het open dag en had ik ook bekijks. Volgens mij ben ik ook op de digitale cameraplaat gezet!

Met kleindochter N. ben ik 's middags naar het museum Het domein geweest in Sittard. Daar was ik nog nooit geweest. Ik ging voor Clare Rojas, soort amerikaanse folkart met ook patchworkmotieven. N. vond sommige figuren maar "eng" uit de ogen kijken. De fallus-mannetjes deden haar niets. Bij de Chinese tentoonstelling heb ik iets persoonlijks ingeleverd (een van mijn potloden) en mocht daarvoor een piep-oor meenemen. N. heeft het oor meteen op haar hoofd gelegd, als een soort hoedje. Grapjas!

Nu net, net voor het invallende duister, heb ik nog een hosta getekend voor een concoleancekaart. Dit keer zonder kleur.

Geen opmerkingen: