maandag, augustus 20, 2007

118-overload

Vorige week dinsdag vertrokken en vanochtend weer teruggekomen. Een korte trip naar Birmingham voor het Quilters Festival is genoeg voor jaren inspiratie. Op quiltgebied maar ook voor mijn tekenkunsten zijn er prachtige onderwerpen te vinden. Eigenlijk is elke vakantie een bron van inspiratie als je je ogen maar openhoudt. Gelukkig heb ik mijn aantekenboekje en fototoestel om e.e.a. vast te leggen voor latere tijden. Ik heb gemerkt dat een tekenaar veel meer rust nodig heeft, zij moet de tijd krijgen om haar onderwerp goed te bestuderen. Een textiele vormgever heeft ook tijd nodig om de materialen en de techniek te kunnen bestuderen van de kunstwerken die zij ziet. Bij mij spoken er dan diverse ideeën door mijn hoofd, toepassingen flitsen langs. Tja, het zijn bijna eindproducten, productgeöriënteerd in plaats van onderzoeken wat er nog meer mogelijk is. Ik heb werk van studenten bekeken die in een verslag uitleg gaven over hun zoektocht en werkwijze. Verliefd op stoffen en kleuren heb ik rondgelopen op de tentoonstellingen. Het was een onderdompeling. Eigenlijk teveel van het goede. Ben benieuwd of de foto's gelukt zijn ;-)

Geen opmerkingen: