zondag, januari 31, 2010

369-man

Wat doe je als het heeft gesneeuwd? En je voor de zoveelste keer het paadje hebt geveegd? Gewoon lekker schilderen! Hierboven een blik op het huis vanuit de tuin. Het is een plaatje al die sneeuw. Maar plaatselijk is er 25 cm sneeuw gevallen en zelfs de hond vindt dat niet leuk. Ze krijgt een natte en koude buik als ze door de sneeuw loopt!
Na de vrouw in acryl, zie vorige blog, nu een man in aquarel. Eigenlijk is de persoon te klein afgebeeld en lijkt de rest erg 'popperig'. Ik ben met een schets van de man begonnen. Die werd te klein en ik heb hem uitgegumd. Daarna ben ik zonder een schets meteen gaan schilderen. De figuur werd wel groter maar is nog steeds niet groot genoeg.

Toen ik de vrouw en man heb meegenomen naar Kumulus, vond de docent de laatste beter dan die van de vrouw. Er zit meer sfeer in, zei ze. Dat kan ik niet ontkennen. Ik ben aan een derde 'mens in zijn omgeving' begonnen. Maar daar heb ik nog even werk aan, in acryl.

Geen opmerkingen: