zaterdag, maart 01, 2014

840-StripsThatSizzle-1


Omdat het nog wel even duurt voordat deze quilt klaar is, een voorproefje..
Jaren geleden heb ik een door vriendinnen georganiseerde workshop gevolgd van Dirkje van der Horst-Beetsma. De techniek bestond uit het snijden van repen, die dan willekeurig aan elkaar genaaid werden. Uit de repen werden driehopeken gesneden, die dan licht tegen donker aan ekaar gezet werden. Het patroon heet "Strips that sizzle". De blokken lagen jarenlang in de kast onder het dak. Twee weken geleden heb ik ze eindelijk bij elkaar gelegd. Gisteren heb ik de laatste hand gelegd aan het aan elkaar naaien. Hier ligt de bovenkant op een polyester vlies op een geruit lapje als onderkant vastgespeld met speciale kromme veiligheidspeldjes.
Helaas heb ik geen donkerbruin quiltgaren, dus ga ik maar aan de slag met blauw en beige. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: