dinsdag, maart 04, 2014

841-Fazantgevecht

 Deze fazanten stonden eerst naast de weg te bekvechten, maar al fladderend belandden ze steeds dieper in het dode struikgewas. Deze foto is niet scherp, maar toont wel de strijd.



Eigenlijk kon mijn cameraatje niet goed meer scherpstellen, maar als je goed kijkt zie je een fazant in de lucht en de andere op de grond, beide klapwiekend met hun vleugels. Ik heb nog gewacht tot ik ze niet meer zag. Even later vloog er één fazant weg. Had geen flauw idee of er ergens een damesfazant in de buurt was.

 De gele kornoelje staat hier gewoon aan de rand van de picknickplaats in Asselt.
In de avondzon lijkt hij nog geler.
 In de verte staat de kerktoren van Swalmen. Deze geknotte wilgen staan aan de Swalm en lijken wel erg oranje in de avondzon.

Een boom voor mijn bomenverzameling. Geen flauw idee wat voor soort het is, als de blaadjes komen duik ik toch eens de boeken in. Er zitten nu roodachtige katjes aan, en het lijkt alsof de knoppen op barsten staan...
(klik op de foto's voor een groter exemplaar)

Geen opmerkingen: