zaterdag, maart 08, 2014

842-Snoepjes


 Dit is de voorkant van mijn nieuwste collage..

En dit is de achterkant, terwijl de zon erdoor heen speelt.
Het heeft even geduurd, voordat ik een 'zusje' had voor mijn eerste snoepjescollage, zie link. Het lukte me niet om de naam van de snoepjes te achterhalen, die mijn oma en mijn moeder altijd in huis hadden. En waar ik ook jaren aan verslaafd ben geweest. Google-opdrachten met 'engels snoep' en Cadbury leverde niet de juiste hits op. Bezoekjes aan grote en kleine supermarkten ook niet. Totdat ik in de kelder een blikje van mijn moeder tegenkwam met het logo van Quality Street van MacIntosh/Nestlé. Het bleek dat de plaatselijke supermarkt net een aanbieding had van deze chocolaadjes en toffees.
Het was eenvoudig om alle papiertjes eraf te halen, maar het was niet eenvoudig om weerstand te bieden aan die snoepjes. Ze waren zoeter dan ik ze in mijn geheugen had. Ik heb ze maar gauw weggegeven.

Geen opmerkingen: