vrijdag, november 06, 2015

1214-Grenzenlo(o)s-opdracht


Ben niet te houden.. er moest weer getekend worden. Eerst had ik willekeurige vrouwen nagetekend met pen 0.3. Later stapte ik over op een Faber Castell Pitt Artist Brush, kleurtje donkergrijs. En nam ik de leden van onze groep Grenzenlo(o)s als voorbeeld.



Hierboven zie je het origineel, helemaal bovenaan het resultaat van het patroon.
Dit keer heb ik de figuren apart ingescand en heb ze met Photoshop bewerkt tot patroon.
De volgende keer zal ik beter letten op de grootte van de figuurtjes en hun plek in het geheel. Nu zijn er nog wat lege plekken in het patroon.
Zoals gewoonlijk moest dit alles weer in een kort tijdsbestek gebeuren, maar het is gelukt! De dames hebben ieder één figuur 'getrokken'; daarmee gaan ze een klein quiltje maken. Ze mogen zelf weten wat ze ermee doen, zolang de tekening (of een deel ervan) maar gebruikt is in het quiltje. Ook hebben ze een kleuradvies gekregen. Uiteindelijk ga ik ze dan weer aan elkaar naaien tot een quilt van 1 bij 1.20 m. Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen: