maandag, maart 26, 2018

1833-verschrikt

Toen ik terugkwam van mijn vader en ik de oprit opreed stond deze man er. Hij keek me verschrikt aan. Ik had er natuurlijk ook wel een bepaalde snelheid op zitten. Bovendien bleek deze man SlechtZiend te zijn (bordje achterop zijn fiets). Hij kwam vragen of hij wat Forsythia (chinees klokje = geel bloemetje) mocht knippen. De knipschaar had hij bij zich en of ik het wilde doen, want hij zag het niet goed. Dat vind ik nou zo leuk aan het wonen in een dorp. Je kent elkaar niet, maar je hebt wel wat voor elkaar over. De man was blij en zijn vrouw zou ook blij zijn!
Ik heb nog even in de tuin gewerkt, en heb een doos met tentstokken overeind gezet onder het afdak.
Er was plotseling een hoop geritsel, en een van de twee muizen keek me verschrikt aan. Wat doe je nu?, hoorde ik hem haast zeggen.
Helaas verdween de zon tijdens mijn fietsritje.
Dreigende wolken! De avond heb ik gewerkt aan het onttakelen van de stoel. Het is gelukt, maar of ik hem ooit nog in elkaar krijg?

Geen opmerkingen: