zaterdag, september 01, 2018

1954-sketchdayrotterdam

#sketchdayrotterdam2018 #usknl
Al om 7:20 zat ik in de trein, op weg naar de Urban Sketcherdag in Rotterdam.
Hier zit ik met een medeschetser op de markt.
Over mijn schouder hing een man, die het maar mooi vond en spontaan een versje over Feijenoord ging opzeggen. Het ging mij te snel.. dus wie het kent mag het zeggen (iets met 'varen op een schip' en 'klimmen aan boord').
In de trein had ik al een plattegrond getekend, om te oefenen met mijn materialen en het theezakjespapier. Note to self: pen mag niet te puntig zijn, want hij prikt er snel door heen. Ook de witte stift heeft de neiging om erdoorheen te verdwijnen.

Een klein groepje ging naar de Oudehaven, waar ik gepoogd heb om de kubuswoningen te tekenen.
De woningen leken net bergen met witte sneeuw, zo met die witte daken.

De lunch was bij Meat, waar we dit uitzicht hadden. Helaas in de zon.

Mijn laatste tekening was van de Laurenskerk.
Hier kun je goed het verschil in papierkleur zien van de kleurvangdoekjes voor in de was, die ik gebruikt heb om een pagina van te maken.
Zo ziet mijn boekje er nu uit. Het is zacht en soepel.

Deze groepsfoto werd door een omstander gemaakt, de drie mensen links hebben er niets mee te maken. Die zaten er al, haha.

 en @gwenglotin heeft deze foto op Instagram achtergelaten.

Geen opmerkingen: