zondag, september 09, 2018

1961-inventarisMadioen



(klik op de plaatjes voor een groter beeld)
Dit is de inventaris van het hotel van mijn oma in Madioen. Ze is waarschijnlijk een hotel begonnen om zeker te zijn van inkomsten. Mijn opa zou gaan stoppen met zijn artsenpraktijk. Ook zou hij een hartpatiënt zijn geweest. In 1943 is hij overleden (58 jr).
Het was jammer dat ik deze lijst vorige week niet bij me had toen een kennis uit de jeugd van mijn vader de plattegrond tekende van het hotel en woonhuis. Zie ook deze blog. Hier staat ook nog iets over en hotel (Nu denk ik dat het getekende huis een ander hotel is).

Na de oorlog, tijdens de Bersiap, is het huis geconfisqueerd door het Indonesische leger en moesten mijn opa en oma noodgedwongen verhuizen; naar een veel kleiner huis een paar straten verderop.

Geen opmerkingen: