vrijdag, maart 15, 2019

2114-Dresden3

We zijn eerst naar het Zwinger geweest om naar de ‘Alte Meisters’ te kijken. Prachtige middeleeuwse portretten hadden mijn aandacht, maar ook prachtige pastels gezien en later nog naar het porcelein wezen kijken. Na de musea en een wandeling aan de Neustadt-kant hebben we (droog) een soepje gedaan. Ik had tijd om bovenstaande tekening te maken. Standbeeld van Martin Luther en het Verkehrsmuseum op de achtergrond. Weet nog niet of ik er nog verder mee ga.

Eierschecke is een plaatselijke, gelukkig niet zo zoete lekkernij.
In de regen, lopend op de Augustusbrücke, heb ik deze lijnen getekend.
En dit bij het avondeten getekend!
Hierbij een selectie van wat ik mooi vond. Herkennen jullie de engeltjes rechtsonder op de Sixtijnse Madonna van Raphael? Ik vond het schilderij niet zo helder van kleur.

Geen opmerkingen: