vrijdag, oktober 18, 2019

2179-Adam-in-Limburg4



Adam heeft toch een blik vanuit de hoogte over Roermond kunnen werpen. Ik heb het idee, dat al die terrasjes een grote aantrekkingskracht hebben op hem. Op de markt heeft hij om 12:00 u nog even gekeken naar de bewegende beelden van het stadscarrillon, het blijft een belevenis voor groot en oud. Er ligt ook een plaquette waarop alle landen staan, die ooit over Roermond geheerst hebben.
Hij is ook gaan kijken bij het Designer Outlet waar jaarlijks 8 miljoen mensen komen, en hoewel er genoeg te doen was bij al die restaurants met etende mensen, is hij toch mijn kant opgekomen.
We zijn deze dagen van Noord- (Venlo) via Midden- (Roermond) naar Zuid-Limburg gegaan.Nu zitten we in de trein naar Maastricht. We snoepen van speculaasjes, die weer volop bij de bakkers te krijgen zijn, in Roermond hangt de kerstversiering er al! In de hoofdstad gaan we zelf op een terras genieten van een stukje Limburgse vlaai. Adam blijkt dól te zijn op kruisbessen-met-schuimvlaai. Ik ben blij dat hij het naar zijn zin heeft; heb het idee dat het vrije leven hier hem wel bevalt. Op onze laatste avond probeer ik toch nog wat te tekenen op het Onze-Lieve-Vrouwenplein. Ik heb uitzicht op de Onze-LieveVrouwebasiliek, ook wel Sterre-der-Zee genoemd, en Adam kijkt nog eens rond. We zijn net ook binnen geweest, waar er een serene rust heerst en de walm van vele kaarsjes je tegemoet komt. Adam wilde niet lang binnenblijven.
Ik ben wat weemoedig als ik mijn thee opdrink en hem goede reis wens. Ik heb zoveel verhalen van hem gehoord die niet altijd in zijn voordeel waren, maar ik vond hem prettig gezelschap en hij mag altijd terugkomen. Ik heb hem de richting gewezen naar José Graafsma. Hij gaat nu naar Eindhoven!

(dit is laatste deel 4 van een verhaal over de mascotte van USK Netherlands Symposium 2019
copyright Adam de rode reiger ligt bij Anne Rose Oosterbaan)

Geen opmerkingen: