zondag, februari 09, 2020

2277-natuurhistorischmuseum

Vandaag ben ik ondanks Code Oranje door de harde wind naar Maastricht gegaan, per trein. USK Maastricht had een bijeenkomst in het Natuurhistorisch Museum.
Daar heb ik kennisgemaakt met de Mosasaurus!
Er is zoveel te tekenen dat het niet gemakkelijk is een keuze te maken.
Het is ook een leuk museum voor kinderen
In deze kamer voelde ik me Rembrandt, omringd door gewone en exotische dieren.
Wil ik een schelp tekenen of een aapje of een groep kolibries? Het kan er allemaal!
Het licht kwam er van drie kanten binnen, wat heerlijk...

Als je de route volgt kom je in verschillende kamers terecht. De Mosasaurus moest ik uiteraard op papier zetten, maar ook een (stoffig) vosje, een verkleurd roodborstje en een (door mij mislukte) snoekbaars. Ik heb niet de tijd genomen om er kleur aan te geven.
Ik kom er zeker nog een keer terug. 
Ik had geluk omdat de trein ná die van mij wél last had gehad van een omgevallen boom.

Geen opmerkingen: