vrijdag, februari 19, 2021

2587-school

In een opwelling ben ik samen met een vriendin begonnen aan een paar lessen Indonesisch. Het resultaat? Mijn vriendin heeft er niets meer aan gedaan. En ik zit nu al op twintig achtereenvolgende dagen op mijn telefoon aan Duolingo! Ik heb bijna 180 nieuwe woorden geleerd. Ik maak steeds dezelfde fouten. Als ik denk: nu snap ik het, wordt het heel ingewikkeld. Natuurlijk kun je stiekem woordjes opzoeken of gesproken woord langzamer laten uitspreken om de goede oplossingen te vinden. Soms vertrouw ik op mijn onderbewuste en soms heb ik het dan tóch fout. Mijn man wordt gek van de korte muziekjes als ik een antwoord goed heb. Ja, het is verslavend! Het is een spel! Ik hoef me nooit meer te vervelen, hihi. Jammer dat het vanuit het Engels gegeven wordt. Hoewel, ik leer nu ook beter Engels schrijven !

Geen opmerkingen: