donderdag, maart 04, 2021

2601-nieuweSerie

Had zo’n zin in wat fellere kleuren dat ik een nieuwe serie verfexperimenten begonnen ben. Met de klok mee vanaf boven:

Oranje: in plaats van zaadjes heb ik poeder gebruikt van Annoto-zaadjes. Je kunt er mee koken, maar nu gebruik ik het om te verven. Het valt me nog niet tegen, alleen de extra toevoegingen als baking soda en ijzersulfaat doen niet zoveel. Misschien heb ik veel te veel poeder gebruikt?

Roodachtig: donkerpaarse uienschillen, geven ook een heel donkere tint. Ook teveel gebruikt? De tijd zal het leren.

Paars: gemaakt van rode kool. Toen ik het paarse lapje waste verdween meteen alle kleur. Oei. Het lapje dat nog acht uur in de afkoelende pan lag is mooi blauw geworden. Daar mag dus geen water aan te pas komen! Het hangt nu te drogen.

Van alle kleuren heb ik nu vier glazen potten met mengsels, die over een week eruit mogen. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen: