zaterdag, maart 20, 2021

2616-hartverwarmend

Een spannende zaterdag was het vandaag. Eerst heb ik bovenstaand kunstwerk ‘Loslaten’ opgehaald dat ik via Instagram gekocht had (foto uit Textielplus). De maakster Karin van der Linden uit Weert had de opbrengst van dit werk geschonken aan de Kantfabriek in Horst. Dat is op zich al hartverwarmend. Maar het werd nóg mooier. Ik mocht rondkijken in haar atelier en werd helemaal gek. Er hing van alles wat ik nog herinnerde van vroegere tentoonstellingen, maar er lag en stond van alles dat nieuw was voor mij. Had er wel de hele dag kunnen rondkijken. Heerlijk, iemand die ook verzamelt, die houdt van maken. Op haar eettafel lag haar nieuwste borduurwerk en ze liet zien hoe het zou kunnen worden. Mooi, mooi. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden. Er zat een mooi blauw stofje in, zou ze het gaan gebruiken? Kunstenares Willemien de Villiers had het werk eerst willen kopen, maar er kon niet gegarandeerd worden dat het in Zuid-Afrika aan zou komen op de plek van bestemming, zodat het vrij kwam voor mij. Het bijzondere is dat kunstenares Marjolein Burbank het werk ook gekocht heeft, virtueel, ze hoefde het niet te hebben. Nu ken ik het verhaal achter het werk, wat bijzonder dat ik er nu naar mag kijken.

Wat ook bijzonder is: deze vogel loopt rond in mijn tuin. Met een soortgenoot! Door speurwerk van mijn oudste dochter weet ik wat het is. Mag ik voorstellen: een Wongaduif uit Australië! Wat te doen met deze beesten? Ik leg maar wat extra voer neer, het zijn hele grote duiven!

Geen opmerkingen: