zondag, maart 28, 2021

2623-experimenteel-tekenen

De urban Sketchers kwamen gisteren virtueel bij elkaar. Ik ben naar de Ouborgh gefietst, een kasteelruïne uit 1300. Het waaide koud en er was een minibuitje. Uitgangspunt was een demonstratie van Robert Rost, een kunstenaar in dienst van Winsor en Newton. Hij gebruikte kleur met verschillende materialen. Die had ik niet, dus besloot ik mijn neocolor 2 mee te nemen. De viltstiften bleken uiteindelijk stempels te zijn, die heb ik naast de plaatjes gestempeld. Rechtsboven is mijn favoriet.

Helemaal verkleumd besloot ik iets verder dit tafereel van de Carré boerderijen Genoenhof en Genaenhof te tekenen. De bedoeling was eerst met (vreemde) kleuren verf te werken en dat dan te verfijnen met pen of potlood. Maar het werd te koud.

Thuisgekomen heb ik weer contact gemaakt en hebben we elkaars werk gezien. Lekker kleurrijk! Zoekplaatje, maar ik sta er op!

Geen opmerkingen: