woensdag, juli 27, 2022

2922-ecoprint

Mijn timing is weer slecht. Twee pakketjes heb ik gemaakt voor een online-workshop met Francisca Nunes. Eco-printen doe je met papier, stof en bloemetjes. Nat maken en dan een half uur stomen. Maar ik kreeg plotseling bezoek, dus ik moest hard werken om alle bloemen tussen de papieren te leggen. Ik had speciaal een boeketje rozen gekocht, en wat tuinplantjes met bloemen. Helaas was ik de asters vergeten op de tafel. En ik heb uienschillen gebruikt.

Helaas had ik bijna mijn hand verbrand door de stoom.

Rechtsonder zie je een los vel met bloemblaadjes van rozen, verse en gedroogde, ook het blad van de cotinus heb ik gebruikt. Rechtsboven zie je hoe het blad eruitziet na het verwijderen van de bloemen. 

Links zie je het resultaat zoals ik het heb moeten achterlaten. Het losse papier moet drogen, heb het maar buiten gelegd op twee lappen stof. Net voor middernacht. Timing!

Note to self: steviger papier gebruiken, leg alle bloemen klaar, zorg voor langer bindtouw, begin eerder op de dag, losse vellen zijn gemakkelijker te verwerken, uienschillen zijn super, meer afrikaantjes gebruiken. 

Geen opmerkingen: