donderdag, september 01, 2022

2945-terugblik

Een dag later. Gisteren was mijn verjaardag. Wat overblijft zijn de etensresten, rondslingerend speelgoed, een half opgeruimde tafel omdat we gewoon op de banken gingen zitten om te eten. Binnen en buiten speelde het feestje zich af. Bloemen, cadeautjes en een technologisch elektronisch wonder voor mijn pols om mee te spelen. Voorwaar een gedenkwaardige en hartverwarmende dag. Vergeten zijn de uren boodschappen doen, uien en knoflook snijden, boemboes maken en koken. Ik denk ook even aan de jongste kleindochter die in mijn armen in slaap mocht vallen. En als ik deze emmer zie met blikjes fris denk ik meteen aan de kleinzonen die om de zoveel tijd weer trots een blikje gevist hadden. Elk jaar weer markeert mijn verjaardag het einde van de zomer en het begin van de herfst. Zo voelt dat voor mij. Nog even genieten van de warmte!

Geen opmerkingen: