maandag, september 05, 2022

2949-kunstwerkje

Natuurlijk kon ik het niet laten om afgelopen zaterdag wat (verlepte) bloemetjes te plukken in de tuin bij het Flachsmuseum. Ook had ik oude eucalyptusbladeren een uur geweekt in water met azijn. Ik had vier lapjes, twee waren van een oude kussensloop van mijn ouders, de andere twee waren van linnen. Een van elk soort ging een half uur in water met ijzersulfaat. Moest het ‘blussen’ met ‘baking soda’. De andere lapjes moesten ook nog in aluin, maar dat was ik vergeten. 

De volgorde van werken: lapje (met aluin) neerleggen, bladeren en bloemetjes erop, lapje met ijzersulfaat erop, plastic erop, strak oprollen op een stukje hout of plastic rondhout, goed vastbinden met touw.

In een grote pan water koken met wat stenen erin, de rolletjes erin leggen, mogen niet in het water, anderhalf tot twee uur koken/stomen. Af en toe kijken of er nog genoeg water in zit. Én pas op voor de hete stoom.


Geen opmerkingen: