vrijdag, januari 06, 2023

3040-knoopoefening

Hoewel ik moest oppassen kon ik toch nog iets van vilt maken. Kleurtjes uitzoeken, knoopjes uitzoeken van dezelfde grootte, kleindochter Z. draait haar handje er niet voor om. Over een maand wordt ze al drie! Het lukt haar al om drie vingers op te steken. Natuurlijk hoor ik de hele dag: wat is dat? Of ‘ik wil dat doen’. Genieten dus. Die van een half jaar rolt door het hele huis en als ze onder de kerstboom dreigt terecht te komen moet ik ingrijpen. Hoe vaak ik haar niet onder de salontafel vandaan heb moeten sjouwen! En wat kan ze wild en enthousiast in de kinderstoel zitten, eh wippen! 

Maar goed, de rups hierboven zal ik nog even beschrijven. Het komt van een filmpje op Instagram. Het doel: kinderen leren knoopjes vast en los te maken. Het lijfje bestaat uit meerdere ovaalvormige vilten lapjes. Aan de linkerkant knip je een knoopsgat (ik had hem verticaal geknipt). Aan de rechterkant naai je een knoop vast. Het kopje heb ik eerst geborduurd en heb er eenzelfde lapje erachter vastgenaaid. Het ‘staartje’ heeft geen knoop. Weet eigenlijk niet hoe oud je moet zijn om dit te kunnen, maar mijn kleinkind lukt het (nog) niet.

Geen opmerkingen: