donderdag, september 07, 2023

3210-tropisch

Ook in Den Haag was het gisteren tropisch warm. In de tenten van de Tong Tong Fair was het warm. Af en toe was er een windje door openstaande zijwanden. Met een vriendin heb ik geslenterd maar ook gericht gekeken. Om 15:00 was er een batik-spreekuur met Sabine Bolk en Laurens Tan. Ik had drie gekregen lappen meegenomen. Midden boven zie je een van de twee lappen uit Sumatra. Die mocht ik echt niet verknippen. Het was een oudje, rond 1910, met een puntjesmotief, geprikt door een laagje was. De andere was er een voor de toeristen gemaakt op een mooi geweven lap mét streepjes in de zijkant. Super interessant allemaal. Moet toch maar eens een boekje maken over al mijn textiele kunstschatten.

Het viel me op dat er veel standjes waren met Indonesische mode. Niet te betalen; schitterend jurkje of jasje voor €360. Wie moet dat dragen of kopen?

Het was niet echt druk, het eten en de muziek waren geweldig. En ik heb voor het eerst een olifantsoortje gegeten, een Moluks koekje.

Familie ontmoet, nieuwe familie ontdekt; had het er maar druk mee. 

Kijk, hier houd ik de Sumatra-batik vast.


Geen opmerkingen: