donderdag, september 14, 2023

3216-elzas2

Alles liep voorspoedig. Meteen een parkeerplaats gevonden. Alles gezien wat we wilden, met kunstenaars gesproken, werken bewonderd en ik ben ook in de winkeltjes geweest. Linksboven: deze (demente) mevrouw kon de kerk niet in, zodat haar dochter alleen ging. Schrijnend, zo achtergelaten te worden. Midden boven: schitterende eco-prints, wel met de naaimachine bewerkt. Rechtsboven: mijn inkopen op twee lappen linnen van Frau Berends-Kohl. Ze was heel blij me te zien. Indertijd vond ze mijn ververijen in Lellingen in 2022 zeer inspirerend voel me vereerd. Midden rechts: met indigo geverfde hemdjes die in de loop der jaren veel lichter van kleur zijn geworden. Werk van Aliyah Bonnette. Ze verft haar werk naast indigo ook met cochenille en logwood. De schilderingen zijn met olieverf op een Gesso ondergrond gemaakt. Rechtsonder Beverly Smith, die af en toe ook een geheim vakje op haar quilts maakt. Ook zíj doet aan mixed media, zoals oude quilts en grafiettekeningen. Ik weet niet hoe ze die in goede conditie houdt. Er zitten veel verhalen in haar quilts. Linksonder: bekertje dat ik stiekem heb meegenomen als souveniertje. 

‘s Avonds nog een wandeling gemaakt in St-Hippolyte voordat we in Kinzheim flammkuchen gingen eten.

Elfduizend stappen deze dag, die ik afsluit met een lekker kopje thee. Geen wijn voor mij

Geen opmerkingen: