maandag, maart 05, 2007

065-doek

Mijn pasteltekening was goed! Alleen nog wat accenten aanbrengen op de stengeltjes van de bamboe. Wat meer donker en licht dus. Maar daar ga ik thuis aan werken. Het was tijd voor mijn eerste doek, met acryl.
Een tekening was zo opgezet. Ik wilde veel lucht en wat zee en strand. Toen ook maar een bergje in de hoek neergezet. Lekker voorspellend. Ik heb lekker zitten mengen, en omdat ik niet steeds de goede kleur grijsblauw kreeg zit mijn lucht al vol schakeringen. Ik vind het heerlijk. Alleen is het nog niet zo gemakkelijk om me aan de twee uur lestijd te houden. Voordat ik goed en wel op gang was, was het al bijna tijd om te gaan. Het mengen zelf is ook nog en kunst. Niet alleen de kleur maar ook de hoeveelheid bepalen is een uitdaging. Gelukkig had ik nog twee kleine doekjes waarop ik met een paletmes (om te oefenen) de restant verf heb uitgesmeerd. Mijn leraar C. zag er wel iets in. Zelf vond ik de witte doek waar ik mijn kwast aan had afgeveegd ook heel mooi. Dat ga ik nog eens gebruiken. Het was er zo warm dat ik mijn verfschort had afgedaan. En prompt viel mijn kwast tegen mijn oude t-shirt aan. Blauwe lucht op vaal geel. Een mooie combinatie. Ik moet nog leren om warm geel te maken (met rood), en om bruin te maken voor de bergen. Nog maar drie lessen tot september. Ik ben al bezig om ergens een verfhoekje te maken...

Geen opmerkingen: