maandag, maart 12, 2007

069-explosie

Ik ben niet meer te houden. Terwijl er ook nog nuttige dingen te doen zijn, zorg ik ervoor dat de bloemenvaas af is. Ja, inderdaad met spijkers voor de puntige opmerkingen. En een lotusstempel als symbool voor wat wijze woorden. In één bloem heb ik een oor verwerkt en in een andere een mondje. Klaar! Het verhaal erbij wil ik ook nog op papier zetten.
Terwijl N. sliep heb ik een tekening opgezet. Op voorgeprepareerd doek, met houtskool. Het was net niet genoeg tijd om de hand en het hoofd netjes te tekenen. Maar nu breek ik mijn hoofd hierover. Ik heb nu al een soort grisaille gemaakt, een grijstonentekening. Daar kan ik met acryl of met pastel overheen gaan. Moet daar nog over nadenken.

Ben met de belastingcijfers van 2006 aan de slag gegaan. Toen ik die bijna klaar had, kwam ik de brief van de accountant tegen, waarin hij vroeg om de cijfers van 2005!!! Kan ik vanavond weer aan de slag.
Ter afleiding ben ik nog voor het slapen gaan aan de slag gegaan met een klein reisdoosje met aquarel. Zeer onverstandig op een wit dekbed met allerlei leuke kleurtjes mengen en verven met een piepklein kwastje (ook inklapbaar). Het was middernacht toen ik mijn landschapje nat terzijde heb gelegd. Vanochtend zag ik het resultaat. De bobbels van het vochtige papier waren weg. En W. vond het best goed. Nou, ik moet toch nog even wennen met die napjes. Een tube waterverf vind ik gemakkelijker.

Mijn dekbed bleef schoon.

Geen opmerkingen: