donderdag, maart 06, 2008

155-koi

Vorig jaar, net voor de kerst, zijn we naar een tuincentrum geweest waar kleindochter niet weg was te slaan bij de vissen. Van deze koi-karpers heb ik een tekening gemaakt en heb die nu net afgeschidlerd. Ik heb het gedurfd om het papier voor een tweede keer helemaal nat te maken. Het oranje ging "bloeden" en ik veegde het blauw haast weg. Het is een experiment, dat ik nog een keer wil aangaan. Echt tevreden over het water ben ik nog niet. Ik heb wel per ongeluk het natte papier aangeraakt, en kreeg onbewust het effect van bubbels in het water. Ja, dat wil ik ook nog eens schilderen, maar dan met olieverf. Water met bubbels...



De tweede foto is van een geimproviseerde picknick, op de salontafel. Arrangement van kleindochter van net drie!

Geen opmerkingen: