maandag, maart 31, 2008

166-oefenen





Hoewel mijn weekend gevuld was met vier generaties vrouwen, heb ik toch nog wat kunnen oefenen. De bomen in Peryleen Maroon en Cobalt Turquoise Light zijn daar een wat minder geslaagd voorbeeld van. Ik ben aan het zoeken naar geschikte kleurencombinaties, en deze combinatie hoort daar zeker niet bij.
De lucht is een ware bevalling geweest. Het formaat schrikt me toch een beetje af, en ook de kleuren zijn niet "echt", en dat hoeft ook niet, maar heb ik ze wel goed gebruikt? Het antwoord hoor ik pas begin oktober als de aquarelles weer begint.
Het witte bloemetje (van een of andere stekelige struik in de buurt) was een voorbeeld voor "oefenen met gieten". Daarvoor hebben mijn schildermaatje en ik drie kleuren in een potje gemengd. Ik had Peryleen Maroon, French Ultramarine en Cadmium Yellow Pale. We hebben het papier helemaal nat gemaakt en de potjes "leeggegoten" op het papier. Kleuren mengden zich spontaan en soms hebben we geholpen. Hoewel ik bij dat gieten zoiets had van "waar ben ik aan begonnen?". vind ik het resultaat toch wel spannend.

Geen opmerkingen: