zondag, maart 23, 2008

162-kleed






Eindelijk is het kleed voor mijn beste collega klaar! Dik dertig uitgenodigde collega's hebben hun hand getekend en op een A4-tje aan mij gegeven. Deze handen heb ik eerst op plakvlieseline aangebracht, toen uitgeknipt met een ruime rand eromheen. Daarna zijn ze gestreken op de achterkant van een stof, die ik soms wel en soms niet expres gekozen heb. Vervolgens heb ik ze uitgeknipt en heb ik bijgehouden bij welke persoon welke stof hoorde. Ondertussen naar de winkel voor een mooi lapje linnen-viscose (het wordt lente in de stoffenwinkels!). Daarna kwam het "grote schuiven". Daar heb ik wel een paar nachten over geslapen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een licht-donkervariant. De handen werden gestreken op de bovenste laag. De stof heb ik met veiligheidsspelden aan de tussenlaag (fiberfill) en de onderlaag bevestigd. De rand (die op de foto een beetje krult) heb ik met een dubbele naad genaaid. In de ruimte tussen duim en wijsvinger heb ik ook de drie lagen aan elkaar genaaid. Het resultaat is heel mooi geworden. Dit kreeg ik tenminste als commentaar van mijn collega's. Ik hoop dat mijn collega voor zijn vijftigste verjaardag net zoveel energie krijgt van deze "Open handen" als ik tijdens het maken. Het is toch een heel persoonlijk stuk geworden!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Patricia,
Het ziet er echt heel mooi uit. Complimenten en dank dat je al dat werk hebt willen verzetten.
Aad weet nu dat hij op handen gedragen wordt.
Evert.