dinsdag, juli 08, 2014

915-kijken



Het tweede semester (Seeing) begon met een oefening in het meditatief tekenen van een stuk toast. Dat was niet zo interessant om hier te laten zien. De tweede oefening heette Fast and Slow. Eerst met een grote kwast de contouren van een ingewikkeld object schilderen. Daarna met pennen en aflopende diktes steeds meer omtrekken en details toevoegen. Omdat het gisteren mooi weer was ben ik in de tuin gaan zitten met de motor. De eerste poging is niet helemaal gelukt, het was niet gemakkelijk om het vierkante formaat goed te vullen met een rechthoekig voorwerp.
Daarom heb ik op een gewoon stuk papier nogmaals de oefening gedaan. Bijna goed, zou ik zeggen. Ik vind de techniek ontzettend leuk, en het verbaast me dat ik er met de snelle manier niet heel veel naast zit.
De eerste tekning is 17x17 cm. De tweede is A4-formaat. Ter info: de motor is inderdaad helemaal zwart, met goudkleurige wielen. Eens kijken of iemand kan raden welk type dit is.

Geen opmerkingen: