zondag, juli 27, 2014

929-one-line1


Voor de derde week in Sketchbookskool hebben we Brenda Swenson. 
Als huiswerk moeten we tekenen in één lijn (pen niet van papier halen), eerst 1 voorwerp, dan 2 en dan 3 voorwerpen. Pff, dat is niet eenvoudig. En de vierde uitdaging is waterverf toevoegen aan een tekening met drie voorwerpen, waarbij de pen wateroplosbaar is. Weet nog niet wat ik daarvoor zal tekenen. Hier heb ik een kannetje getekend. Ik ga wél over dezelfde lijn als dat niet anders kan. 
Het grappige is, dat ik meteen onderzoek gedaan heb naar dit kannetje. Leve internet! Als ingedrukt (!) merkteken staat er onderop de naam Davenport met een geschilderd cijfer 13 en een nauwelijks zichtbaar ingedrukt anker. Het moet gemaakt zijn tussen 1793 en 1882 in Engeland. De fabriek is later overgestapt op gestempelde merken. Ben heel trots op mijn vondst in een rommelwinkeltje. Nu nog een kenner raadplegen, om mijn vermoedens te bevestigen.

Geen opmerkingen: