woensdag, april 04, 2018

1840-logcabin

Eigenlijk is dit geen echte logcabin-quilt. Het haardvuur is niet een rood vierkantje, maar een stukje geborduurd tafelkleed dat ik gevonden heb. Bovendien wilde ik hem asymmetrisch maken, maar ik heb er toch nog een reep stof aan de linkerkant van het blok tegenaan genaaid. Nu nog de blokken netjes op maat maken en aan elkaar naaien. Ik ben blij dat hij al zo ver klaar is. Het resultaat valt me een beetje tegen. Komt dat door de kleuren? Of omdat het zo druk is? Heb ik er te lang over zitten nadenken? Ik maak hem wel af en kijk dan wel weer. Een bestemming heb ik er al voor (tuintafel), dus ik moet hem nog vierkantachtig maken door repen aan de zijkant te naaien. Quilten is een ander probleem, er zitten erg dikke stoffen tussen, die niet zo fijn door te rijgen zijn. Hmmm.

Geen opmerkingen: