woensdag, april 18, 2018

1852-camelia-experiment

Wat doe je met de afgevallen knop van een Camelia? Niet zomaar een Camelia, maar die van mijn moeder! In de vriezer had ik nog twee lapjes die in een soort beits waren gedrenkt. Zal nog opzoeken welke beits dit is. Ik ben de blaadjes gaan hameren, daarbij heb ik per ongeluk ook de stof een beetje beschadigd. Links zie je het natte lapje met de prachtige paarse kleur van de geplette bloemblaadjes. 
Hoe groot was mijn teleurstelling toen ik van het fietsen terugkwam en de boel geel en beuiniggroen was opgedroogd. Gebleekt door de zon? Je ziet het eerste resultaat rechtsonder aan de linkerkant. 
Omdat er nóg een bloemknop onder de vaas lag kreeg ik de gelegenheid om nog eens te hameren. Zie foto rechtsonder, uiterst rechtsonder. Wordt vervolgd, eerst beslissen of ik eerst ga wassen of strijken en dan wassen?

Geen opmerkingen: