zondag, april 08, 2018

1844-SketchDayDenHaag


#usknederland 
Om te gillen! Ik had deze foto gepost op Facebook met de tekst: 'Lijkt het een beetje?' erbij. Nu pas zie ik dat mijn tekening helemaal onscherp is. Sorry, sorry, sorry. Ik zal het vanavond of morgen maar scannen voor een beter resultaat.
De Urban Sketchers van Den Haag hadden erg hun best gedaan voor een goede organisatie van deze SketchDay. De zon was de kers op de taart. Heerlijk genieten van de warmte en de rust in deze grote stad, waar ik geboren ben. Ben ik toch een stadsmens als ik geniet van het gezoem van de terrassen, af en toe een krijsende meeuw, die de frietjes eerder heeft te pakken dan de stadsduiven, mensen kijken in alle maten en vormen? Ik kan er op zo'n mooie dag geen genoeg van krijgen.
Uiteraard liep ik tegen diverse uitdagingen aan; hoe kom ik aan de juiste kleur, hoe krijg ik een gebouw weer een beetje geloofwaardig, hoe krijg ik die mensjes getekend, hoe komt die ene man aan het been van zijn buurvrouw, waarom krijg ik die scooter er niet helemaal op? Deze problemen vielen in het water bij het probleem van collega A., die haar verfdoos op een vorige schetslocatie was vergeten. Gelukkig waren we met velen die dag, en zijn haar spullen bewaard gebleven.

(klik op de foto voor een vergroting)
Hier zitten we na afloop bij elkaar, op het Plein, de Urban Sketchers van Nederland en die van Den Haag..

Geen opmerkingen: