zondag, augustus 11, 2019

2117-slomezondagverven

Was vergeten mijn fietsaccu op te laden, moest nog op de was wachten en voordat ik het wist was ik mijn gisteren gekookte mahoniebesjes aan het zeven. 
De besjes die ik gezeefd heb heb ik nog eens goed uitgeknepen voor een 2e verfbad.
Ook heb ik (eindelijk) de geplukte hibiscusbloemen in een pan gegooid.
Van linksboven met de klok mee:
Tweede verfbad van de mahoniebessen.
Beetje zielige kleur van de roze hibiscus en bougainville.
Eerste verfbad van de mahoniebessen. Bij uitwassen in gewoon water is het hemdje wat donkerder geworden.
Heel zielige kleur van de blauwe hibiscus. Wordt misschien grijs.

Bovenste drie bevatten het sap van de uitgeknepen bessenrestjes. Eén potje met citroensap, een ander met ijzerwater (water waar roestige spijkers in zitten). 
Onderste drie bevatten de vloeistof ná het eerste verfbad. Ook weer met citroen en ijzerwater (de paarse). De zes afgesloten potjes mogen nog een paar dagen in de zon verven. Als die wil komen, want het is nu wel erg bewolkt.

Geen opmerkingen: